logo dfinance

Zamykanie rachunku bankowego, jak to się robi?

Zamykanie konta bankowego, jak to zrobić

Popularnym zwyczajem banków jest wciskanie klientom przy każdej możliwej okazji rachunku bankowego. Rachunek dołączony do kredytu, rachunek walutowy czy dodatkowy ROR. W pewnym momencie klienci zaczynają się gubić w dużej ilości rachunków, myśląc o ich sukcesywnym zamykaniu. Nie każdy wie od czego zacząć, oraz jak w praktyce wygląda proces zamknięcia konta bankowego. Dlatego też postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów dotyczące zamykania rachunków bankowych.

Zamknięcie konta w banku przez Internet

Ten sposób zamykania konta jest jednym z najprostszych, klient loguje się na swoja bankowość internetową, klika dyspozycję zamknięcia konta, rozliczane są środki i konto do 30 dni jest zamykane. Niestety nie każdy bank daje możliwość zamknięcia konta tym sposobem. Jeśli nie znajdziemy w naszym banku takiej możliwości koniecznym będzie udanie się do placówki. W praktyce banki udostępniają możliwość internetowego otwarcia kont a zamknięcia już nie wszystkie.

Czas po jakim możliwa jest likwidacja konta bankowego

Zazwyczaj nie ma wyznaczonego obligatoryjnego czasu w jakim rachunek może być najwcześniej zamknięty. Zdarza się, że jeśli są to rachunki połączone z innymi usługami, np. rachunek ROR do płatności kredytu bankowego, z którego bank ściąga miesięczne raty, wtedy nie można zamknąć takiego produktu. Są to jednak uzasadnione przypadki. W przeważającej większość ROR-ów nie ma żadnych ograniczeń i mogą być one zamknięte nawet następnego dnia po ich utworzeniu.

Zamykanie konta bankowego przez pełnomocnika

Jeśli nie klient nie ma możliwości osobistego pojawienia się w banku oraz nie posiada dostępu internetowego istnieje także  możliwość zamknięcia konta przez pełnomocnika. Kluczem jest to, jakie uprawnienia zostały udzielone pełnomocnikowi. Jeżeli udzielono pełnomocnictwa ogólnego jak najbardziej możliwym będzie zamknięcie konta przez taką osobę. W tej możliwości pełnomocnik posiada pełnię praw do konta, nie jest on ograniczony naszymi obwarowaniami. Inaczej jest w przypadku pełnomocnictwa szczegółowego w którym pełnomocnik może tylko to, do czego właściciel konta sam go upoważnił. Jeśli nie wyraził zgody na zamykanie konta przez taką osobę nie będzie to możliwe.

Likwidacja rachunku bankowego, jak to zrobić?

Od czego zacząć przystępując do usuwania konta bankowego, jeśli nie masz pojęcia zwróć uwagę na poniższe dwie czynności

  • Czy konto jest możliwe do zamknięcia, doczytaj w umowie prowadzenia rachunku czy masz prawo go zamknąć w każdym momencie, czy nie jest powiązane z innym produktem.
  • Zobacz do umowy w jaki sposób bank umożliwia wypowiedzenie rachunku. Czy tylko w placówkach własnych, czy można to np. zrobić przez infolinię banku. Najprościej jest pójść do oddziału, pracownicy najszybciej pomogą nam zamknąć konto.

Dyspozycja zamknięcia rachunku bankowego a jego faktyczne zamknięcie

Banki nie zamykają kont z dnia na dzień. Zazwyczaj mają okres wypowiedzenia. Większość banków faktycznie zamyka rachunek do 30 dni od złożenia przez nas dyspozycji o jego zamknięcie. Warto po tym okresie zweryfikować czy konto aby na pewno jest zamknięte. Jeśli nie dopilnujemy tego, a bank pomimo naszej prośby nie zamknie konta mogą się na nim naliczać opłaty o czym nie zostaniemy poinformowani.

Ile kosztuje rezygnacja z konta bankowego?

Często klienci zwracają się do nas z pytaniami, czy zamknięcie ich rachunków będzie obciążone dodatkowymi opłatami. Co do zasady banki nie pobierają opłat za zamknięcie rachunków, nie mniej zależy to od warunków naszego konta. Dlatego też warto czytać umowy o rachunki bankowe, ponieważ znajdziemy tam wszystkie interesujące nas informacje. Nie mniej w zdecydowanej większości przypadków zamknięcie jest darmowe, ewentualnie klient wpłaca kwotę debetu jaki wystąpił na jego rachunku.

Słowem podsumowania, kiedy decydujemy się na zamknięcie rachunku zajrzyjmy do umowy z bankiem. Znajdziemy tam wyjaśnienie wszelkich interesujących nas kwestii. Jeśli coś jest nie zrozumiałe, dobrze będzie dopytać pracownika banku w placówce czy na infolinii.

biuro@dfinance.pl +48 537 166 839

Zostaw Swój numer - oddzwonimy

biuro@dfinance.pl +48 537 166 839