Jak pobrać raport ZBP (Związku Banków Polskich)?

Raport z ZBP dla konsumentów to informacja, czy i jakie dane konsumenta są przetwarzane w Systemie Bankowego Rejestru prowadzonego przez ZBP (czyli na tzw. „czarnej liście” klientów nierzetelnych wobec banków). Zawiera dane dotyczące zaległości lub niewywiązań się ze zobowiązań bankowych – ale tylko wobec banków (nie obejmuje np. pożyczek pozabankowych). Poniżej znajduje się instrukcja tłumacząca, jak pobrać Raport z ZBP – Związku Banków Polskich.

🚨 Jak pobrać raport ZBP dla osób fizycznych – instrukcja:

  • Wchodzimy na stronę zbp.pl,
  • Klikamy w „MENU”, które znajduje się po lewej stronie u samej góry:
  • Otwiera się MENU gdzie najeżdżamy na kafelek „Dla klientów”,
  •  W podkategoriach – klikamy w „Biuro obsługi klienta” (kafelek znajduje się w drugiej kolumnie),
  • Kiedy otworzy się strona z biurem obsługi klienta, schodzimy nieco w dół strony, gdzie znajduje się BOK Klient: elektroniczne składanie wniosku – klikamy w wyróżniony na żółto tekst
  • Na kolejnej stronie wpisujemy adres mailowy i klikamy wyślij,
  • W tym momencie przyjdzie do nas mail weryfikacyjny z linkiem, który należy kliknąć,
  • Po kliknięciu w link zostaniemy przekierowani z powrotem na stronę ZBP
  • Klikamy „Nie posiadam elektronicznie podpisanego wniosku
  • Na następnej stronie wybieramy „Raport dla osoby fizycznej/konsumenta”, a następnie wybieramy darmową wersję raportu, która przysługuje raz na 6 miesięcy
  • Możliwość pobrania PDF wniosku znajduje się na dole strony wśród zielonych kafelków
  • W kolejnym kroku znów wchodzimy na stronę zbp.pl i powtarzamy kroki 1-8,
  • Tym razem klikamy „Posiadam podpisany elektronicznie wniosek” i załączamy wniosek. Jeśli w przeciągu ostatnich 6 miesięcy nie pobierałeś raportu z ZBP, taki raport otrzymasz za darmo, a zatem nie musisz załączać potwierdzenia dokonania opłaty
  • Klikamy „Wyślij”. Wniosek przejdzie proces weryfikacji (ok. 2min) i zostanie wysłany do ZBP,
  • Raport otrzymasz drogą mailową. Czas oczekiwania wynosi przeważnie od jednego do kliku dni roboczych.

Jeśli posiadasz wpis w ZBP i potrzebujesz gotówki, zwróć się do nas. Nasi doradcy przeanalizują Twoją sytuację finansową oraz zaproponują możliwe rozwiązania kredytowe.

biuro@dfinance.pl +48 537 166 839

Zostaw Swój numer - oddzwonimy

biuro@dfinance.pl +48 537 166 839