Pod zagadnieniem „trudnych kredytów” kryje się bardzo szeroka gama produktów bankowych i poza bankowych. My jednak skupimy się tylko na rzeczach bankowych. Postaramy się wyjaśnić, przy jakich powodach odmowy udzielenia klienta dobry doradca czy pośrednik w dalszym ciągu jest w stanie uzyskać kredyt gotówkowy dla klienta.

Odmowa kredytu w 90 % przypadkach klientów wynika z wybrania złego banku. Nie każdy bank otwarcie udostępnia soje wymogi polityki kredytowej, przez co klienci ślepo błądzą po bankach mając nadzieję że kolejny bank zgodzi się na ich kredytowanie.

Trudny kredyt wynikający z dużego zakredytowania

Częstym powodem odmowy jest powołanie się banku na rzekomy brak zdolności, czy zbyt wysokie tempo zakredytowania klienta. Banki posiadają limitu dostępne dla poszczególnych kategorii klienta. Takim limitem może być np. maksymalne zakredytowanie na poziomie 20 krotności dochodu klienta. Informacja ta nie jest ogólnie dostępna a klient nie mając tej świadomości spotka się z odmową.

W tej kategorii znajdują się także odmowy z powodu zbyt szybkiego tempa kredytowania. Jeśli wszystkie kredyty i pożyczki są świeże, sprzed miesiąca czy 2 bank odmówi ze względu na zbyt wysokie ryzyko. Dobry doradca czy pośrednik kredytowy skieruje klienta do banku który podchodzi bardziej liberalnie do tych kwestii.

Trudny kredyt, wynikający z sporej liczby zapytań kredytowych

Błędem klientów jest robienie sporej liczby zapytań kredytowych. Spotykając się z pierwszą bądź maksymalnie drugą odmową banku, klient powinien zwrócić się do profesjonalnego biura kredytowego. Kiedy klient przychodzi do nas po zrobieniu przez siebie samego 5 zapytań kredytowych, oraz kolejnych 5 przez przypadkowego doradcę kredytowego bywa ciężko. Kiedy są to zapytania z sektora poza bankowego jeszcze możemy jakoś sobie z tym poradzić. Kiedy jednak są to zapytania bankowe, najpierw będziemy musieli zawnioskować o ich usunięcie z BIK i dopiero wtedy przystąpić do kredytowania klienta.

Trudny kredyt wynikający z czasowej umowy zlecenia/ o pracę

Spora grupa klientów spotyka się z odmowami udzielenia kredytów bankowych, tylko przez wzgląd na terminową umowę o pracę czy zlecenia. Przy takich klientach niezbędnym jest poznanie wymogów banków. Różnie banki podchodzą do tej kwestii, jedne akceptując krótki okres pracy, inne mogą zgodzić się na szybko kończący się czas umowy. Rolą doradcy jest dopasowanie obecnego okresu pracy do widełek ramowych banków. Wzmocnieniem sytuacji klienta na pewno będzie wykazanie ciągłości pracy bądź przedstawienie promesy.

W pozostałych 2 cyklach (Trudne kredyty, przypadek kredytów konsolidacyjnych oraz Trudne kredyty, przypadek kredytów firmowych)  postaramy się poruszyć inne, równie częste problemy odmów.